ФotoFUTURISTS 2023
Ana Petrović, Anastasija Jović, Anja Simić, Aleksandra Novaković, Dunja Savić, Isidora Vuković, Jovana Berar, Mina Paunović, Milana Milovanov, Nora Salomé Berthoud, Nataša Bošková, Teodora Danilović, Uroš Vukosavljević, Džejlan Ibrahimović.
—
Nora Salomé Berthoud
Akademija likovnih umjetnosti u Sarajevu – Osnovne studije, četvrta godina
NAGRADA
KINTSUGI: LJEPOTA NESAVRŠENOG
Eksplikacija:
Kintsugi: Ljepota nesavršenog je produkt ideje o integraciji japanske tehnike popravljanja uništenog posuđa zlatom, zvanom kintsugi i fotografskog akta. Cilj je bio spojiti nesavršeno ljudsko tijelo sa fi lozofi jom koja to nesavršenstvo slavi, i time stvoriti simbolički prikaz prihvatanja nesavršenstva kao neodvojivog dijela cjeline koju čine ljudsko tijelo i ljudska psiha.
—
Nora Salomé Berthoud
Akademija likovnih umjetnosti u Sarajevu – Osnovne studije, četvrta godina
SPOJIVO-NESPOJIVO
Eksplikacija:
Rad spojivo-nespojivo je bio inspirisan načinom na koji pojedinci sa autizmom vide svijet oko sebe. Tu ideju sam predstavila kroz igračke koje svojim formama odudaraju od »norme«, i time simbolički prikazuju koliko je svijet gledan kroz njihovu prizmu jedinstven.
—
Ana Petrović
Fakultet primenjenih umetnosti, Beograd – Osnovne studije, četvrta godina
REM
Eksplikacija:
Ovaj projekat nosi naziv REM koji je karakterisan brzim i nasumičnim kretanjem očiju (Rapid Eye Movement) kada se snovi i javljaju. Predstavlja foto-dnevnik snova, praćen kratkim tekstom koji opisuje san. Glavni cilj ovih fotografi ja je da prenesu opštu atmosferu i prirodu sna, zašto sanjam, kakav osećaj je u meni u momentu buđenja gde je istovremeno prisutan trag sna i jave, i koliko snovi kao moždani impulsi imaju uticaj na emotivno stanje. Svaka fotografija predstavlja intimno mesto ili uspomenu, što ovaj dnevnik čini ličnim i nostalgičnim.
—
Anastasija Jović
Fakultet dramskih umetnosti, Beograd – Osnovne studije, treća godina
UNTITLED
Eksplikacija:
Ova serija fotografija je nastala u ideji da se sa dve fotografije, posmatrajući ih u formatu diptiha, istražuju odnosi (kroz oblike i zajedničke simbole) i dualitet između istih.
—
Anja Simić
Fakultet dramskih umetnosti, Beograd – Osnovne studije, četvrta godina
FAZA
Eksplikacija:
Ovom serijom fotografija sam pokušala da prikažem simbolički prikaz savremenog doba kroz šest faza, koristeći jaje kao glavni objekat. Spoljašnja ljuska predstavlja otpornost na spoljne uticaje, dok ljuska u celini simbolizuje stabilnost koju gradimo kroz životne faze u modernom dobu. Put kroz koji nas vodi ovih šest fotografija počinje sa totalnom slobodom koju imamo danas, pa se nastavlja preko nežnosti i polako prelazi u fazu anksioznosti i pritiska, da bi na kraju došlo do pucanja. Tokom života ove faze se neprestano ponavljaju.
—
Aleksandra Novaković
Fakultet primenjenih umetnosti, Beograd – Osnovne studije, četvrta godina
TAKTIČKI POREMEĆAJ
Eksplikacija:
Fotografisajući svet insekata, na temu nature, težila sam da na inovativan način prikažem kontroverzni svet insekata i isti približim ljudima koji uglavnom prema njemu imaju negativne stavove, strah i odbojnost. Posmatrajući bube koje su uginule prirodnim putem u svom okruženju, a koje su u potpuno očuvanom stanju, odlučila sam da baš one budu moj odgovor na zadatu temu. Kroz objektiv prirode, istraživajući fascinantan mikrokosmos insekata, pokušala sam da uhvatim njihovu lepotu i složenost. Osim detalja njihovog realnog izgleda u prirodnom okruženju, želela sam da ih prikažem i u drugačijem svetlu menjajući njihovu pojavu i igrajući se njihovim telima. Provlačeći ih kroz skener došla sam do rešenja koje nastoji da inspiriše divljenje njihovim širokim spektrom boja, oblika i veličina. Time sam takođe htela da postignem izvesno razbijanje predsrasuda koje ljudi imaju, kao i da dočaram harmoniju između buba i prirode (nature) uopšte. Simbolično koristeči prirodno svetlo, ovaj projekat nastoji da izbriše stereotip o insektima predstavljajući ih kao sastavni deo prirodnog sveta u kome sa njima živimo.
—
Dunja Savić
Fakultet primenjenih umetnosti, Beograd – Osnovne studije, druga godina
ŽIVOT ILI SAN
Eksplikacija:
Fotografije (ne)običnog života u jednom Vojvođanskom selu.
—
Isidora Vuković
Akademija umetnosti, Novi Sad – Osnovne studije, treća godina
ZAMRŠENO
Eksplikacija:
Serija fotografija pod nazivom »Zamršeno« nastala je na leto 2023. godine. Predstavlja istraživanje napuštenog prostora stare ranžirne stanice u Novom Sadu, koje je veoma značajno za istoriju grada. Deo kompleksa je srušen u teškom savezničkom bombardovanju 1944. godine, zbog čega nisu postojale snage da se stanica obnovi posle Drugog svetskog rata, pa je cela građevina ostavljena posle određenog vremena. Međutim, danas je stanica »ugušena« velikom i nesređenom količinom vegetacije zbog čega mnogi Novosađani ne znaju da ovo mesto uopšte postoji, pa je tako došla ideja za prikaz poslednjih preostalih delova stanice putem fotografija.
—
Jovana Berar
Akademija umetnosti, Novi Sad – Osnovne studije, četvrta godina
FINDING PEACE: A CHILDHOOD MEMOIR
Eksplikacija:
Serija fotografija »Finding Peace: A Childhood Memoir« predstavlja introspektivno putovanje u svet detinjstva i potragu za sećanjima. Iako je otac bio fi zički prisutan, njegova emotivna odsutnost ostavila je duboke tragove u meni. Svaka fotografija u seriji nosi meni blisku simboliku i zajedno stvaraju duboku emotivnu refleksiju na odnos sa ocem. Ova serije je lična emotivna meditacija koja postavlja pitanja o identitetu, sećanjima i praštanju u kontekstu porodičnih odnosa. Ona je moj način da istražim i prihvatim te emocije koje utiču na moje odnose u sadašnjosti. Kroz ovaj projekat, pokušavam pomiriti prošlost i sadašnjost, oprostiti i zadržati sećanja koja oblikuju moj identitet. Ova serija je nastala u okviru moje razmene na Akademiji dramske umjetnosti u Zagrebu.
—
Mina Paunović
Fakultet primenjenih umetnosti, Beograd – Osnovne studije, četvrta godina
BUĐAV LEBAC
Eksplikacija:
Fotografije su prikazane u sklopu jedne celine zato što prikazuju ubrzani proces buđanja hleba. Kroz niz fotografija možemo da vidimo rast, sazrevanje i procvat gljive
—
Milana Milovanov
Akademija umetnosti, Novi Sad – Osnovne studije, treća godina
ZATVARANJE
Eksplikacija:
Ova serija fotografija pod nazivom »Zatvaranje« predstavlja prostor gde čovek pokušavajući da iskoristi prirodu i njene resurse, praveći skladišta za njene proizvode, stvara građevine koje posle nekog vremena napušta. One ostaju prazne i u njima priroda ponovo pronalazi svoj put.
—
Nataša Bošková
Akademija za primenjenu umetnost i dizajn, Bratislava – Osnovne studije, četvrta godina
ANIMOTHERAPY
Eksplikacija:
Istraživala sam komunikaciju kod konja koji spadaju u hipersenzibilne životinje i dokumentovala animoterapiju različitim tehnološkim uređajima. Da li se vizuelna umetnost u kombinaciji sa zvukom mogu koristiti kako bi se poremetio hijerarhijski položaj ljudi u odnosu na životinje? Rad predstavlja instalaciju u kojoj formiram vizuelni sklop od termalnih slika, slika kreiranih kamerom sa uglom od 360 stepeni, fotografija i zvuka snimljenog uz pomoć stetoskopa i geofona. Ceo sklop inspirisan je čulima konja.
Dodir između dva živa bića, u mom slučaju čoveka i konja, u kome se odvija razmena energije i koji odlučujem da zabeležim termalnom kamerom na visoko osetljivom papiru, dobija na dodatnom značaju. Upravo nam senzualnost životinja i njihova mogućnost da neverbalno komuniciraju i na taj način percipiraju jedne druge pomaže da se i mi svrstamo među životinje, koja pripadaju prirodi, ali kao društvu čiji smo nedvosmileni deo.
—
Teodora Danilović
Fakultet dramskih umetnosti, Beograd – Osnovne studije, treća godina
MRTVA PRIRODA
Eksplikacija:
Deca se igraju u dvorištu, pada mrak. Deca odlaze a igračke ostaju.
—
Uroš Vukosavljević
Fakultet primenjenih umetnosti, Beograd – Osnovne studije, četvrta godina
SOP_01
Eksplikacija:
Pančićev vrh
—
Džejlan Ibrahimović
Fakultet dramskih umetnosti, Beograd – Osnovne studije, četvrta godina
REBORN
Eksplikacija:
»REBORN« je foto projekat inspirisan dugom ekspozicijom i svetlom tako i dolazim do ove eksperimentalne fotografije. Naziv »REBORN« nastaje bas zbog radjanja svega nastalog pod uticajem svetla u potpunom mraku. Zelja za nadrealizmom me vuce u mrak koji je moje platno, palim svoju lampu i slikam na senzoru.