Aline Dechamps
fotografkinja, aktivistkinja, Canon ambasadorka
Dragan Stojkić
fotograf, montažer
Marijana Janković
fotografkinja
Boško Đorđević
fotograf, snimatelj
Milica Mrvić
fotografkinja, art direktorka
Jovan Čekić
filozof, konceptualni umetnik, osnivač katedre za Digitalne umetnosti na Fakultetu za medije i komunikacije u Beogradu
Ivan Marković
reditelj, snimatelj, fotograf
Balkanium: Anđela Petrovski
fotografski magazin o Balkanu
—
Aline Deschamps je tajlandsko-francuska fotografkinja iz Bejruta, Liban. Završila je master studije međunarodnih odnosa i post-diplomske studije umetnosti digitalnih medija. Aline koristi svoje fotografije kako bi se pozabavila geopolitičkim i društvenim pitanjima kao što su izgradnja identiteta, migracije i egzil.
U svojim umetničkim i dokumentarnim vizuelnim prikazima, često nastoji da vizuelno prevede društvena svedočanstva i izazove dominantnu reprezentaciju svojih subjekata kroz intimne i dostojanstvene vizuelne prikaze. Alinin rad je objavljen u British Journal of Photography, It's nice that, Nowness, CNN, između ostalih. Radila je na projektima za međunarodne medije, uključujući The New York Times, le M magazin, Liberation, De Volkskrant, Le Temps. Takođe je bila gostujući govornik za BBC, Al Jazeeru i Thomson Reuters fondaciju o dokumentovanju trgovine ljudima.
Aline je ambasador kompanije Canon i član Women Photograph and Diversify Photo.
—
Dragan Stojkić, rođen 1973. godine u Beogradu. Po profesiji je filmski montažer i sportsko dokumentarni fotograf. Diplomirao Filmsku montažu na Fakultetu dramskih umetnosti u Beogradu, katedra motaže. 24 godine angažovan je kao montažer, od toga 14 kао frilenser u advertajznig industriji. Fotografijom se bavi ceo život. Pre 7 godina pokrenuo je “Portrait of an Athlete”, sportsko doukmentarni foto format. U njemu se koristeći dokumenatrni pristup traži mesto u kome sve sve spaja. Napor, uspeh, pad, sreća, odlučnost, ponovno ustanje. Trenutak, u kome se živi priča.
Fotografiše sportove koji se održavaju u prirodi. Trail trke, trke ekstremnog i drumskog triatlona, konje i konjičke trke, polu maratone i maratone. Zvanični fotograf “Ironman 70.3 Pula”, “100 Miles of Istria by UTMB”, “Black Lake Extreme Triathlon”, “Ocean Lava Montenegro”, “Highlander Montenegro”. Finalista svetskog Canon “Red Line Chalenege”-a 2022.
Radoznao, voli da se igra i da kroz to otkriva nove stvari u sebi i svetu oko njega.
http://www.portraitofanathlete.com/
—
Marijana Janković rođena je 1994. godine u Ivanjici. Osnovne i master studije završila je na Fakultetu primenjenih umetnosti u Beogradu, na modulu Fotografija. Tokom studija, istraživala je medije grafike i knjige umetnika koji su uticali na njen fotografski izraz. U svom umetničkom radu pretežno se bavi konceptualnom fotografijom i proširenim medijem fotografije, sa posebnim akcentom na temu autoportreta. Izlagala je na tri samostalne i velikom broju kolektivnih izložbi u zemlji i inostranstvu. Dobitnica je nekoliko nagrada u domenu grafike.
Bavi se i pozorišnom fotografijom. Do sada je učestvovala u velikom broju pozorišnih projekata.
—
Boško Đorđević je rođen 1988. godine u Boru. Diplomirao je na Katedri za engleski jezik i književnost Filozofskog fakulteta u Nišu, i Katedri kamere Fakulteta dramskih umetnosti u Beogradu. Izlagao na samostalnim i grupnim fotografskim i multimedijalnim izložbama u zemlji i inostranstvu: “Dnevnik o mami”, zajedno sa bratom Stefanom u Kulturnom centru Beograda, “Umeće posmatranja”, po izboru Klavdija Slubana, u Kulturnom centru Beograda i Francuskom institutu u Beogradu, “Granice tela” u naučnom centru Ontario u Torontu i muzeju Lapidario u Novigradu, izložba izabranih radova Svetskog bijenala studentske fotografije u Muzeju savremene umetnosti Vojvodine u Novom Sadu i druge.
Bavi se fotografijom i filmom.
https://www.boskodjordjevic.com
—
Milica Mrvić je fotografkinja i art direktorka. Rođena je u Beogradu, gde je 2011. diplomirala na Fakultetu primenjenih umetnosti, na Odseku primenjena grafika, Atelje fotografija.
Najviše radi i uživa u domenu režirane fotografije, osmišljavanju i art direkciji različitih fotografskih narativa, kako za lične, tako i za naručene projekte, sa sve češćim izletima u kratke stop motion animirane forme. Kao autorka je imala nekoliko samostalnih izložbi i izlagala na brojnim grupnim izložbama širom Evrope.
Radila je kao članica redakcije časopisa za kulturu fotografije ReFoto i kao urednica njegovog onlajn izdanja, a potom i kao šefica produkcije Wannabe Magazine-a i kao glavna organizatorka u okviru Red produkcije. Jedna je od osnivača nezavisne umetničke organizacije Medvedi, koja je od 2011. svakog marta organizovala međunarodnu grupnu izložbu Medvedi – U čast proleću!
2018. zajedno sa Peterom Flanekom osniva studio Mitz po Flitz, koji se bavi kreativnom i art direkcijom, fotografijom i stop motion animacijom. Trenutno radi samostalno i u okviru studija Mitz po Flitz, na relaciji između Srbije, Mađarske i Italije.
—
Jovan Čekić, Filozof i konceptualni umetnik. Redovni profesor na Fakultetu za medije i komunikacije Univerziteta Singidunum, Beograd. Osnivač Departmana za Digitalnu umetnost.
Diplomirao filozofiju na Filozofskom fakultetu u Beogradu, doktorirao na Fakultetu za medije i komunikacije Univerziteta Singidunum. Od 1975. godine izlagao na brojnim izložbama u zemlji i inostranstvu. Dobitnik nagrade publike na Memorijalu Nadežda Petrović i nagrade Oktobarskog Salona. Bio urednik za teoriju u časopisu Moment. Do 1997. godine bio direktor i glavni urednik New Momenta, časopisa za vizuelnu kulturu. Urednik "Art edicije" u izdavačkoj kući Geopoetika. 1998. godine objavio knjigu Presecanje haosa (Geopoetika), monografiju Art Sessions: Era Milivojević (Geopoetika, 2001) i Izmeštanje horizonta (FMK 2015), Nastajanje post-humanog kapitalizma (Arkzin Zagreb 2019). Bio je umetnički direktor i selektor BELEFa i umetnički direktor Time Codes, Bijenale mladih u Vršcu. Predavao je kao gostujući profesor na Fakultetu Likovnih Umetnosti u Beogradu i na Likovnoj Akademiji na Cetinju.
—
Ivan Marković, reditelj, snimatelj i vizuelni umetnik rođen 1989. u Beogradu. Diplomirao studije kamere na Fakultetu dramskih umetnosti u Beogradu 2012, a 2019. završio master studije režije na Univerzitetu umetnosti u Berlinu. Za fotografije i video radove osvojio je nagradu Erste Fondacije za Najboljeg vizuelnog umetnika 2014. Učestvovao na Berlinale talent kampusu 2015. Tokom prethodnih nekoliko godina radio kao direktor fotografije na više dugometražnih filmova, među kojima su “Pejzaži otpora” Marte Popivode, “Ti imaš noć” Ivana Salatića i “Bio sam kod kuće, ali…” Angele Šanelek, koji je osvojio Srebrnog medveda - Berlinale 2019.
Njegov eksperimentalni dokumentarni film “Centar” premijerno je prikazan na festivalu DocLisboa 2018. Osvojio je nagradu za Najbolji srpski dokumentarni film na festivalu Beldocs 2019 i nagradu “Best Balkan Newcomer” na Dokufestu. Film je prikazan na brojnim međunarodnim festivalima i izložbama.
Zajedno sa Linfeng Wu-om režira kratki film “White Bird”, koji je premijerno prikazan na Berlinalu 2016, i dugometražni igrani “From Tomorrow on, I Will”, premijerno je prikazan na Berlinalu 2019 u sekciji Forum. Film je osvojio više nagrada, uključujući Grand Prix filmskog festivala Jeonju u Južnoj Koreji i FIRST STEPS Nagradu Nemačke Filmske Akademije. Samostalno ili u okviru grupnih izložbi, izlagao fotografije i video radove u Muzeju Savremene Umetnosti Beograda, Institutu Savremenih Umetnosti u Londonu (ICA), Austrijskom Kulturforumu, galeriji Bethanien u Berlinu. Od 2020, član Evropske Filmske Akademije (EFA).
—
Balkanium je blog čiji je cilj da upozna i zbliži ljude iz različitih zemalja Balkana.
Zamišljen je kao magazin na kom će fotografi iz svake zemlje Balkana deliti priče i primere iz svoje zemlje i tako ostatak upoznati, iznenaditi ili podsetiti na dotičnu zemlju, naučiti nešto novo ili shvatiti koliko smo slični. Priče sadrže određene poruke, suptilno će dokazivati da razlike nisu bitne i da dobrih ljudi ima svuda, kao i da svaka promena u teškim okolnostima polazi od sebe samog. Pod teškim okolnostima ovde podrazumevam socijalne okolnosti većine naroda Balkana, koji manje više svi imaju slične probleme: nezaposlenost, ogorčenost, loše uslove, ali takođe pored toga imaju predrasude, zatvoreni su i nepovezani. Naravno, teško da će ikada da se desi suprotnost nabrojanog, ali iz sebi bitnog ličnog iskustva i mnogih stvari koje sam već pominjala, shvatila sam da je moguće uvek praviti korake koji će, možda dugim periodom, voditi ka tim promenama.
Anđela Petrovski rođena je u Beogradu, 1991, gde je završila srednju školu za dizajn i osnovne i master studije na Fakultetu primenjenih umetnosti iz oblasti dokumentarne fotografije. U nastavku svoje fotografske karijere, sebe pronalazi u kreativnom pisanju i istraživanju, gde je sa Balkanium master radom i projektom uspela da spoji sva svoja interesovanja u okviru jedne platforme.